search

Jyllands-Posten lancerer fire nye lokalmedier

Under navnet ’JP Lokal’ lancerer Jyllands-Posten i dag fire nye lokale satsninger i henholdsvis Randers, Viborg, Vejle og Horsens

Op til sommerferien har det nystartede ’JP Lokal’ rekrutteret 18 nye journalister, som ifølge chefredaktør på ’JP Lokal’ Viggo Lepoutre Ravn skal være med til at bringe Jyllands-Posten tættere på borgerne:

”Vi vil levere lokaljournalistik af høj kvalitet. Skal vi det, skal vores dagsorden være læsernes dagsorden. Vi vil holde vågent øje med dem, der har magt og indflydelse på andres tilværelse. Men vi vil også meget gerne kunne inspirere og afspejle alle de muligheder, der er i byerne, og derigennem være med til at gøre dem endnu mere attraktive og til endnu bedre steder at bo,” siger Viggo Lepoutre Ravn i en pressemeddelelse.

Med de fire nye lokalsatsninger følger også et nyt journalistisk dogme, hvor journalistikken i højere grad skal tage afsæt i, hvad mediernes abonnenter interesserer sig for, lyder det i pressemeddelelsen:

”Med vores nye digitale medier tager vi læsernes perspektiv med udgangspunkt i vores viden om dem og prioriterer vores valg af indhold ud fra, hvad der egentlig optager folk og har konsekvenser for dem. Så kan det godt være, at politikere og kulturorganisationer har andre agendaer, men vi gør det til et dogme nu kun at skrive om det, der faktisk er relevant ifølge læserne,” siger Marchen Neel Gjertsen, chefredaktør på Jyllands-Posten.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen