Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
07:44 17.12.2024 Ritzau

Hver anden forælder har meldt sig syg for at passe syge børn

Mere end hver anden forælder har meldt sig selv syg fra arbejde for at kunne passe sit syge barn.

Det viser en ny Voxmeter-undersøgelse lavet for BUPL, hvor 1.000 forældre til børn fra 0-6 år er blevet adspurgt.

Samtidig svarer næsten hver femte forælder, at de har afleveret syge børn i daginstitution inden for de seneste 12 måneder, i langt de fleste tilfælde fordi de ikke selv kunne få fri til at passe barnet.

BUPL-formand Elisa Rimpler opfordrer regeringen og arbejdsmarkedets parter til at mødes om mulige løsninger på problemet, som er fuld af dilemmaer.

SENESTE NYT

Flere nyheder