
Grafikker: Dansk Industri
Dansk Industris glashus ved Rådhuspladsen i København står for tiden uden organisationens logo på toppen. Det gamle logo blev taget ned natten til fredag, efter at DI præsenterede sin nye visuelle identitet.
Danmarks største arbejdsgiver- og erhvervsorganisation er midt i en større rebranding. DI har for første gang udviklet en egentlig brandstrategi og skifter logo for første gang i 15 år.
De sorte, grå og lyseblå farver i det gamle logo er erstattet med en lilla farve. DI har valgt den lilla farve, fordi det er modets farve, men også fordi det er en blanding af rød og blå og dermed ”udstråler balance”.
Er I slet ikke bange for at blive associeret med Moderaterne?
”Selvfølgelig har det været oppe og vende,” siger Kasper Lynge, DI’s chef for brand og design.
Han tilføjer, at DI derfor har gjort en del ud af at vælge en anden og mørkere lilla farve end Moderaternes.
Bredere end blå
Den nye brandstrategi og logoet er udviklet i samarbejde mellem DI’s egne brandspecialister, direktionen og medlemsvirksomheden Bold. Som en del af processen har de ifølge Kasper Lynge været igennem farvepaletten og de politiske associationer, som følger med en farve.
”Hvis vi bare gjorde, som vi plejer, og som vi er blevet opfattet i 150 år, så var vi blevet ved med at være blå. Men vi vil gerne favne bredere,” siger han og fortsætter:
”Hvis vi havde valgt en blå, havde vi helt sikkert også ramt nogle andres blå eller en blå, som man måske ville associere med Danske Bank, Mærsk, Venstre eller andre.”
DI’s nye lilla logo skal med sin blanding af kanter og bløde kurser symbolisere både mod, styrke og hjerte.
Ifølge Kasper Lynge er der også en særlig model af det nye logo på vej til glasbygningen på Rådhuspladsen.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.