search

Zetland bliver en del af Telias mobilpakker

Zetland har indgået et samarbejde med Telia, der betyder, at teleselskabets abonnenter fra i dag kan få adgang til Zetlands journalistik som en del af deres mobilpakke. »For os som relativt lille og ungt medie kan det betyde meget,« siger direktør Jakob Moll

Indtil nu har Telias kunder kunnet vælge at få adgang til for eksempel musik-tjenesten Spotify eller tv-streamingtjenesten HBO som en del af deres mobilabonnement.

Men fra i dag bliver netmediet Zetland også tilføjet som en af de såkaldte services, som Telias mobilkunder kan vælge at få med i deres mobilabonnement. Det fortæller Zetlands direktør, Jakob Moll, til Journalisten.

»Det var Telia, som henvendte sig til os, fordi der manglede seriøs journalistik blandt de tjenester, de hidtil har tilbudt deres kunder. De havde undersøgt markedet, og Zetland tiltalte dem med vores fokus på kvalitet,« siger han.

Eksponering i en anden målestok 

Jakob Moll forklarer, at Zetland – ligesom HBO og de andre udbydere – får en lavere pris per medlem end de 99 kroner, som et Zetland-medlemskab normalt koster.

Til gengæld når de ud til en masse nye potentielle kunder, understreger han:

»Det betyder, at vi kommer til at blive vist frem for Telias over en million kunder. Vi kommer til at være i alle Telias butikker rundt omkring i landet, og vi bliver synlige på nettet og i alt deres materiale. Så vi bliver eksponeret i en helt anden målestok, end vi gør i dag,« siger Jakob Moll. 

Hvor mange nye medlemmer forventer I at få via det her samarbejde?

»Vi prøver at være forsigtige i vores forventninger. Men med den størrelse, som Telia har, kommer det i hvert til at gøre en stor forskel. For os som relativt lille og ungt medie kan det betyde meget,« siger han.

Afgørende, at der er frit valg 

I en pressemeddelelse udtaler Telias privatkunde-direktør, Christoph Nørgaard, at de har valgt Zetland, fordi det digitale medie ifølge dem har modet til at tænke nyt og anderledes. 

"Hvis vi kan se potentialet, satser Telia gerne på nye og mindre indholdsudbydere. Godt kvalitetsindhold skaber tilfredse og loyale mobilkunder,” siger han.

For Jakob Moll er det afgørende, at Telias kunder med det nye samarbejde ikke bliver tvunget til at være medlem af Zetland. 

»Vi ville aldrig proppe Zetland ned i halsen på folk. Det skal altid være et aktivt tilvalg – og derfor passer Telias tilgang super godt til os. Du har betalt for et abonnement, og de her services kommer så oven i hatten,« siger han til Journalisten. 

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen