Amerikanerne får nu adgang til tv-serier fra CBS i fuld længde på YouTube. Dermed får den førende web-caster Hulu.com konkurrence.
Ifølge Advertising Adge har Google-koncernen indgået partnerskab med CBS, så brugerne af YouTube nu kan følge en række både nye og gamle tv-serier via nettet. Det gælder blandt andet gamle udsendelser som MacGyver, Star Trek og Beverly Hills 90210. Men også sæsonens nyeste fra serierne Dexter, Californication og The Young and the Restless.
Aftalen indikerer samtidig en styrket tro på, at tv-stationerne er parate til at sende deres bedste programmer og serier via nettet – og altså uden om kabel-tv-selskaberne.
YouTube har i det seneste år allerede sendt dokumentar-programmer og nye serier i fuld længde fra blandt andre Showtime og HBO.
Samtidig betyder det, at frontløberen, når det gælder visning af tv i fuld længde på nettet, Hulu.com, (et samarbejde af mellem NBC Unversal, News Corp og ABC.com), nu får konkurrence.
Hulu.com har længde været anset som banebrydende og milevidt foran Joost, som blandt andre Skype-grundlæggeren Janus Friis står bag.
YouTubes satsning følges i øvrigt op af et nyt afspilningsformat, Theater View, så man kan se tv-programmerne i højere kvalitet og 16:9-format.
Mere på Advertising Age.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.