Googles videosite Youtube prøver kræfter med net-tv under De olympiske Lege i Beijing og sender tre timers OL-sport hver dag.
Videositet Youtube bliver en rigtig tv-station under OL i Beijing. Youtube er mest kendt for at viderebringe brugergenereret indhold, men under De olympiske Lege transmitterer sitet tre timers højdepunkter fra legene hver dag.
Transmissionerne er forbeholdt indbyggerne i lande, hvor man ikke har tv-rettigheder til OL. Udsendelserne kan derfor ikke ses af et dansk publikum, skriver Computerworld.
I alt sender Youtube net-tv til 77 lande, herunder Sydkorea, Indien og Nigeria.
YouTube har med transmissionen indgået reklame-aftaler med De olympiske Leges officielle sponsorer. Aftalen betyder, at sponsorerne er sikre på at nå ud til publikum i hele verden. Sammenlagt regner YouTube med at ramme omkring 200 millioner mennesker.
YouTube har ikke fået lov til at sende direkte fra Kina, men sender de daglige sammendrag forskudt. I Danmark står DR og TV 2 for dækningen af OL på tv.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.