Web-tv fordobler seertal

Svenskerne fordoblede sidste år deres forbrug af web-tv. Herhjemme ses en tilsvarende eksplosion.

Svenskerne fordoblede sidste år deres forbrug af web-tv. Herhjemme ses en tilsvarende eksplosion.

Næsten 30 pct. af alle svenskere mellem 15-74 år kiggede på web-tv i løbet af fjerde kvartal 2007, viser en ny opgørelse fra Mediavision. Det er en fordobling i forhold til samme periode i 2006.

Samtidig er det nu hver tiende svensker, der regelmæssigt downloader tv-programmer og spillefilm via internettet. 

Tendensen ses iær blandt unge, viser opgørelsen. Over 50 pct. af alle mænd i alderen 15-24 år så web-tv i fjerde kvartal af 2007.  

»Tendensen er meget stærk. Vores vurdering er, at 3 mio. 15-74-årige nu anvender web-tv om et år,« siger Marie Nilsson, som er adm. direktør for Mediavision.

Herhjemme satser alle dagblade nu massivt på web-tv. Og allerede i slutningen af 2007 oplevede Børsen en eksplosion i antallet af brugere af web-tv. Enkelte indslag fik således over 10.000 hits. 

 

0 Kommentarer