Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
08:45 06.12.2022 Sebastian Goos

Washington Post kopierer Spotifys virale hit

Avisen Washington Post har i jagten på nye abonnenter valgt at bygge en tjeneste, der minder meget om Spotifys ’Wrapped’, hvor man præsenteres for den musik, man har hørt mest i løbet af et år.

Det skriver amerikanske branchesider som WAN-IFRA og Nieman Lab.

I Washington Posts løsning, der har fået navnet ’year in news’, får abonnenter en oversigt over de nyheder, de har brugt mest tid på i løbet af et år. Produktet suppleres af tjenesten ’Newsprint’, som skal give mere personaliserede nyheder på baggrund af data fra brugeren.

I grove træk handler det om at skabe engagement og lokke nye kunder til:

”Vi forventer, at løsningen vil styrke den værdi, vi giver vores abonnenter. På længere sigt vil vi udbygge Newsprint og bruge det som en tjeneste til at tiltrække flere abonnenter og øge opmærksomheden om vores brand gennem delinger på sociale medier,” siger Michael Ribero, der er chef for abonnementsafdelingen af The Washington Post.

Spotifys Wrapped-løsning er en koloenorm succes på sociale medier. I 2021 blev det nævnt i 1,2 millioner opslag på Twitter, og indholdskort fra Wrapped blev delt næsten 60 millioner gange på tværs af de forskellige sociale medier.

SENESTE NYT

Flere nyheder