40 år efter Andy Warhol lancerede det legendariske magasin Interview, er tidsskriftet klar med dets første udgave til iPad. Lancering i aftes i New York med de første video-smagsprøver til iPad.
Her midt i den danske modeuge, der i år har taget sparebukserne på, formår New York stadig at skabe mediebegivenheder, der vækker mere end almindelig opsigt.
Interview magazine, der i år fejrer sit 40 års jubilæum, leverede i aftes i New York ikke blot et tilbageblik på de forgange fire årtier, men kom også med et bud på fremtidens udgave af magasinet:
Og kan man forestille sig et mere cool match: Warhols Interview og Apple's iPad?
Interview, der gennem alle årene har dyrket alverdens stjerner og kendisser, er således parat med flere udgaver af tidsskriftet produceret specifikt til den nye iPad, som lanceres næste måned i USA.
Selvfølgelig fik gæsterne i aftes mulighed for at smugkigge i den nye elektroniske ugave af Interview, der mixer fotografi og tekst med lyd og video-interviews.
Inden vi bringer et link til Interviews præsentation på iPad, så får I lige her magasinets egen foromtale (på engelsk)
"When Andy Warhol founded Interview four decades ago, he did so with an ethos that
embraced the new."
"As with his art, Warhol rewrote the rulebook with Interview, creating an innovative, intelligent, sophisticated, cutting-edge magazine that was culturally impactful, pushed the boundaries of the medium, and reinvented what a magazine could be. So it's entirely fitting that Interview is once again at the forefront of reinventing the magazine experience for Apple's iPad, combining the benefits of the digital age with the familiar advantages of Guttenberg's printing press to deliver a groundbreaking, knock-out reader experience. One could call Interview magazine on the iPad 'an affordable Warhol screenprint.'"
Her Huffington Post med Interview on the iPad (videon varer 2:47 minutter)
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.