Voldsom stigning i læsningen af Financial Times via iPad og mobil

Antallet af digitale abonnenter på den britiske erhvervsavis er steget med hele 34 pct. det seneste år. Og i stigende grad sker læsningen via iPad og mobiltelefoner, viser nye tal.

Antallet af digitale abonnenter på den britiske erhvervsavis er steget med hele 34 pct. det seneste år. Og i stigende grad sker læsningen via iPad og mobiltelefoner, viser nye tal.

Det er kun godt et år siden, at Apple lancerede deres iPad, men allerede nu udgør læsningen af Financial Times via iPad og mobil 22 pct. af al digital trafik til FT, skriver paidContent:UK.

Samlet set er antallet af digitale abonnenter steget med 34 pct. det seneste år, så der i dag er godt 230.000 betalende abonnenter. Det samlede antal af registrerede brugere er dog langt højere, da mange melder sig til Financial Times på nettet uden at betale. Antallet af ny-registrerede brugere er således steget med 49 pct. til i alt 3,7 mio. tilmeldte.

For forretningen Financial Times betyder væksten i digitale abonnenter, at indtægterne herfra nu er selve motoren i mediehusets fremgang.

Såkaldte digitale abonnenter og digitale tjenester står nu for 46 pct. af Financial Times' omsætning. 

Financial Times lancerede i øvrigt for få måneder siden deres egen app, som både går uden om Apples iTunes Store samt Googles Android Market. Fordelen ved at kunne tilbyde egen adgang til smartphones og tablets betyder, at Financial Times slipper for at aflevere 30 pct. af indtjeningen til Apple.

Herhjemme har både Børsen, Berlingske og Politiken i øvrigt rost Financial Times for at smutte uden om Apple.

0 Kommentarer