search

Vokseværk hos Den Grafiske Højskole

Den Grafiske Højskole (DGH) øger i år optaget af nye studerende markant på de to linjer Medieproduktion og -ledelse og Grafisk kommunikation. Cirka 150 nye studerende starter efter sommerferien mod 90 sidste år, når man også inkluderer Tv- og medietilrettelæggeruddannelsen.

Den Grafiske Højskole (DGH) øger i år optaget af nye studerende markant på de to linjer Medieproduktion og -ledelse og Grafisk kommunikation. Cirka 150 nye studerende starter efter sommerferien mod 90 sidste år, når man også inkluderer Tv- og medietilrettelæggeruddannelsen.

DGH har gennem mange år ikke haft problemer med at få afsat de studerende og er derfor ikke bange for at mætte arbejdsmarkedet, fortæller Prorektor Svend Lawaetz.

"Men vi vil bestræbe os på ikke at uddanne for mange, der kan det samme," siger han.

DGH har derfor blandt andet opdelt Grafisk kommunikation i tre linjer: Grafisk design, interaktivt design og Kreativ kommunikation.

DGHs nye tv- og medietilrettelægger-uddannelse er kommet godt i gang og også her vil optaget stige i løbet af de kommende år.

DGH har fået flere end 1000 ansøgninger til de 150 pladser. Den mest populære studieretning er Grafisk design.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen