search

Viasat: Statslån til TV 2 på fejlagtigt grundlag

Den svenskejede tv-koncern, Viasat, affyrer nu en ny bredside i slaget om det kriseramte TV 2. Viasat vurderer, at EU-Kommissionens godkendelse af et midlertidigt dansk statslån på adskillige hundrede mio. kr. til TV 2 blev givet på et fejlagtigt grundlag, skriver dagbladet Børsen.

Den svenskejede tv-koncern, Viasat, affyrer nu en ny bredside i slaget om det kriseramte TV 2. Viasat vurderer, at EU-Kommissionens godkendelse af et midlertidigt dansk statslån på adskillige hundrede mio. kr. til TV 2 blev givet på et fejlagtigt grundlag, skriver dagbladet Børsen.

Ifølge avisen har Viasat lagt sag an mod EU-Kommissionen og detaljerne fremgår af de netop offentliggjorte argumenter for søgsmålet ved EF-Domstolen.

"Beslutningen blev truffet ud fra en forudsætning om, at TV2 var på vej til et underskud på 140 mio. kr. i 2008, men man kom ud af året med et overskud på 20 mio. kr. Vi mener derfor ikke, at TV2 er nødlidende," resumerer Jørgen Madsen, adm. direktør for moderselskabet Modern Times Group i Danmark, hovedargumentet fra Viasats side.

Statslånet, som blev godkendt af EU i august 2008, var en afgørende brik i de danske politikeres forsøg på at holde TV2 flydende frem mod en egentlig redningsplan for den statsejede tv-station, skriver Børsen.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen