search

Valgkamp med masser af mudderkastning i medierne

De danske medier kan godt begynde at forberede sig på politisk mudderkastning af den værste skuffe. Lektor i statskundskab forventer, at der fra og med i dag skrues op for retorikken.

De danske medier kan godt begynde at forberede sig på politisk mudderkastning af den værste skuffe. Lektor i statskundskab forventer, at der fra og med i dag skrues op for retorikken.

Valgkampen 2011 blev således for alvor skudt i gang i dag med Venstres nye kampagne mod Socialdemokraterne og SF.

En offensiv, der blev bragt direkte videre i Berlingske, der oversatte Venstres budskaber til den journalistiske historie: Løkke vil klæde Thorning og Søvndal af

Men Venstres kampagne mod S og SF er kun den første håndfuld mudder i mudderkastningen, siger lektor i statskundskab ved Københavns Universitet Karina Pedersen til Ritzau:

"Analytikerne forventer, at der vil være mere af den her amerikaniserede form for valgkampagne, end der plejer," udtaler Karina Pedersen til nyhedsbureauet

Selv om lektoren forventer, at den amerikaniserede valgkampstrategi vil være mere tydelig i år, end man har set ved tidligere valg, mener hun dog ikke, at mudderkastningen bliver det eneste element.

"Der er fortsat en dansk tradition for at gå ud og fortælle om partiets egen politik. Så selv om Venstre nu går målrettet efter S og SF's politik, så vil de også fortælle om deres egne mål," siger hun til Ritzau.

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen