search

Valgfri pris på ebøger er kæmpesucces

En opskrift på succes kan være at lade forbrugeren selv bestemme, hvor meget de vil betale. Det er erfaringerne, efter at en pakke e-bøger har solgt for over 1,1 millioner dollar på to uger

En opskrift på succes kan være at lade forbrugeren selv bestemme, hvor meget de vil betale. Det er erfaringerne, efter at en pakke e-bøger har solgt for over 1,1 millioner dollar på to ugerDet har været en overvældende succes for websitet humblebundle.com at lade kunderne selv bestemme prisen på en pakke med e-bøger.

På under to uger er pakken solgt mere end 84.000 gange og har indtjent mere end 1,1 millioner dollars.

Det skriver The Guardian

Den gennemsnitlige pris på den samlede pakke af e-bøger er landet på lidt over 14 dollar, hvilket svarer til godt 80 kroner.

Selv om det ville koste 157 dollar at købe bøgerne individuelt, er humblebundle.com mere end tilfredse:

»Modtagelsen af denne pakke med e-bøger har været fremragende, og vi kunne ikke være mere henrykte. Gennemsnitprisen på 14 dollar, som kunderne har valgt at betale for pakken, er uden fortilfælde. Det er langt det højeste gennemsnit, vi nogensinde har oplevet for en betal-hvad-du-vil-kampagne, og vi tror på, at det er en strålende indikator for e-bøger og Humble Bundles fremtid,« siger Robert Martinez, direktør for forretningsudvikling i Humble Bundle, til The Guardian.

Ud over selv at kunne bestemme prisen har køberne også haft mulighed for selv at vælge, hvordan beløbet skal fordeles mellem forfatterne, et udvalg af godgørende organisationer og organisatorerne Humble Bundle. Det er netop ved at lade forbrugerene bestemme størrelsen og fordelingen af prisen, at modellen virker, mener Robert Martinez:

»Når vi på en gennemsigtig måde lader forbrugeren være dommer over værdien, så får vi pludselig et forhold til dem, der gør det meget mere sandsynligt, at de vil gengælde gavmildt,« siger Robert Martinez til The Guardian.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen