Utilfredse mediehuse udeblev fra Radio Møller-krisemøde

Et krisemøde skulle overbevise tvivlerne om, at den nye radiokanal ikke er for politisk styret. Men tvivlerne mødte ikke op. Eneste kandidater tilbage er Berlingske Media og Radio 100.

Et krisemøde skulle overbevise tvivlerne om, at den nye radiokanal ikke er for politisk styret. Men tvivlerne mødte ikke op. Eneste kandidater tilbage er Berlingske Media og Radio 100.

Radio- og Tv-nævnet havde ellers lovet, at de på krisemødet i går ville være en fremstrakt hånd og en god forklaring til de medier, der er kritiske over for de detaljerede krav til ‘Radio Møller’. Men tvivlerne kom ikke.

Det skriver Berlingske.dk.

Hverken JP/Politikens Hus eller Fynske Medier, to af de mulige bejlere til at drive radiokanalen, kom til forsoningsmødet – hvilket de også på forhånd havde meldt ud.

Til gengæld kom Berlingske Media, der allerede har meldt ud, at de vil byde på den nye kanal.

Selvom tvivlerne ikke mødte op, håber formanden for Radio- og Tv-nævnet, Christian Scherfig, at det står klart, at nævnet gerne vil imødekomme kritikken.

»Vi håber, at vi har gjort det tydeligt over for medierne, at det ikke er hensigten at detailstyre. Vi ser det som vores opgave at etablere så vide rammer inden for de EU-udbudsregler, der forlanger, at kravene skal være så detaljerede, « siger han til Berlingske.dk.

Udover Berlingske er det kun Radio 100, der er tilbage som mulige kandidater. Og sidstnævnte vurderes ikke umiddelbart at have nok penge til at løfte opgaven.

Det ser ikke opløftende ud. De fleste har sagt ra, og nu er der reelt kun Berlingske tilbage.Det er en prekær situation for ministeren,” siger lektor Per Jauert fra Aarhus Universitet i dag til Jyllands-Posten.

 

3 Kommentarer

Niels Riis Ebbesen
11. FEBRUAR 2011
Re: Utilfredse mediehuse udeblev fra Radio Møller-krisemøde

Næh... samtlige DR's radiokanaler med undtagelse af P1 burde privatiseres, det er nemlig en kæmpe stor misforståelse af public service begrebet, at DR tror, at de for alt i verden skal udfylde enhver niche i radiomarkedet, så alle andre er udelukket fra at kunne byde ind med et produkt.

Tag f.eks. DAB-radio, der har DR sat sig på næsten alle de ledige kanaler som er til rådighed, og det kan aldrig være en public service opgave, at drive ind til flere kanaler, som bare er en digital jukebox, der i døgndrift står og spiller pop, rock, jazz og klassisk musik.

Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen 

Skriv for- og efternavn
11. FEBRUAR 2011
Re: Utilfredse mediehuse udeblev fra Radio Møller-krisemøde

Den radiostation er så dødfødt som den kan være.

 Man skulle beholde P2 og give pengene til DR. 

Peter Andreas
11. FEBRUAR 2011
Re: Utilfredse mediehuse udeblev fra Radio Møller-krisemøde
Nu er udbudsmaterialet jo sådan set skræddersyet til at give Berlingske Media størst mulig chance for at vinde udbuddet, så ...