Dagbladet USA Today fyrer 130 medarbejdere og ændrer hele avisen. Nu skal mere samarbejde mellem journalister og annoncører skæppe i kassen.
Ikke nok med, at 130 medarbejdere er blevet fyret. USA's næststørste dagblad vil også lave om på hele sin strategi. En af nøglerne er, at journalisterne skal samarbejde mere med annoncørerne.
Det skriver AP ifølge Business.dk.
Nyhedsbureauet har fået fingre i en præsentation med et bud på avisens nye strategi. Der står blandt andet, at der skal være et »collaborative relationship« mellem redaktion og forretning, så man åbner »nye veje med henblik på at koordinere annoncesalg og content«.
Ledelsen på avisen understreger, at de ikke vil sælge avisens uafhængighed eller droppe den kritiske journalistik for at tjene penge, men at der ikke er noget i vejen for at »finde nye måder at tilrettelægge strategien på, således at også annoncørerne er glade«.
USA Today udkommer i 1,8 millioner eksemplarer på tryk, men avisen vil også omrokere i hele den redaktionelle sammensætning, så der satses mere på andre platforme end print, eksempelvis mobil.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.