Amerikanerne er for alvor ved at vænne sig til at læse nyheder på nettet, hvilket kan mærkes på de store avisers bundlinje. Deres oplagstal falder stadig hurtigere og dermed også annonceindtægterne, skriver The New York Times.
Af de 20 største amerikanske aviser har kun to formået at undgå faldende oplagstal over det sidste halve år. Det viser nye tal fra Audit Bureau of Circulations.
Landets største avis, USA Today, havde således ved udgangen af marts et oplagstal på 2.284.219, hvilket repræsenterer en stigning på 0,3 procent over seks måneder.
Wall Street Journal vandt 0,4 procent i samme periode og endte på 2.069.463.
De amerikanske papiravisers nedgang har stået på siden 1980erne, men har for alvor taget fart, efter at folk begyndte at vænne sig til at læse nyheder på nettet. Det skriver The New York Times, hvis oplagstal er faldet 3,9 procent det seneste halve år til 1.077.256.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.