Helsingør Kommune har ansat tre kvinder på 18 og 19 år til at lave indhold til den TikTok-profil, som kommunen gik i luften med efter nytår.
Det skriver Danske Kommuner.
De tre unge går alle på lokale ungdomsuddannelser og er derudover selv TikTok-brugere.
Som flere andre kommuner har Helsingør Kommune besluttet at gå på TikTok for bedre at nå ud til de unge, og ifølge kommunens kommunikationschef, Martin Deichmann, havde de ikke de fornødne TikTok-kompetencer i kommunens egen kommunikationsafdeling.
”Vi har ikke evnerne, og vi er for gamle,” siger han til Danske Kommuner.
Martin Deichmann fortæller også, at Helsingør Kommune har indrettet deres TikTok-produktion som politiet med blandt andet ’TikTok-telefoner’ for at have snor i datasikkerheden.
Der er indtil videre otte posts fra kommunens TikTok-profil, som i skrivende stund har 33 følgere.
Viborg Kommunes TikTok-profil har 185 følgere, mens TikTok-profilen for Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune har 2.180 følgere.
I den modsatte grøft er Frederiksberg Kommune, der har forbudt sine ansatte at have TikTok-appen på kommunale arbejdstelefoner af hensyn til datasikkerheden.