Med stadig flere tv-programmer og shows direkte på nettet vælger unge i USA i stigende grad traditionelt tv fuldstændigt fra. De store tv-stationer er de mest udsatte.
Sit down, kids, and let Grandpa tell you about something we used to call "watching television."
Sådan lød det i søndagens udgave af Washington Post i går, der satte fokus på en af de største medietendenser i øjeblikket: traditionelt tv's tilbagegang.
De unge i USA vil nemlig se tv, lige præcis når det passer dem. Og de gør det i stigende grad via deres computer eller iPhone.
Med muligheden for at se tv-programmer i deres fulde længde på net-tjenester som Hulu.com og et hav af tv-shows direkte på nettet dropper de unge også de traditionelle kabel-tv-abonnementer, skriver Washington Post.
Takket være Hulu.com, TV.com, Joost og Facast er det rent faktisk muligt i dag at se mere end 90 pct. af alle de mange tv-serier, som sendes på de store tv-stationer, ifølge Forrester Research. Endda i fuld længde.
Eftersom tv-serierne er tilgængelige på hvilket som helst tidspunkt og kun koster en internet-forbindelse, er der rigtig mange unge, som har vænnet sig til at se tv på præcis deres egne betingelser.
Konsekvensen af udviklingen kan betyde store problemer for de traditionelle tv-stationer, skriver Washington Post.
Læs den store søndagsfeature her (3 web-sider).
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.