Ud & Se er blevet udliciteret

Et af Danmarks mest læste magasiner DSB's Ud & Se er blevet udliciteret til Datagraf Communications. Det får ingen konsekvenser for redaktionen eller selve bladet, siger DSB's kommunikationsdirektør, Jakob Høyer

Et af Danmarks mest læste magasiner DSB's Ud & Se er blevet udliciteret til Datagraf Communications. Det får ingen konsekvenser for redaktionen eller selve bladet, siger DSB's kommunikationsdirektør, Jakob Høyer

Kun få uger efter at Forbrugerrådets Tænk blev udliciteret til Benjamin Media, forlader et andet markant dansk magasin sin oprindelige udgiver. Ud & Se skal ikke længere produceres af DSB, men af Datagraf Communications, som også udgiver en række andre kundemagasiner.

DSB's kommunikationsdirektør, Jakob Høyer, fortæller til journalisten.dk, at det ikke vil gå ud over redaktionens bemanding, der fortsat vil bestå af to mand – redaktør og art director. Redaktør Karen Garhn flytter med over, mens den nuværende art director selv sagde op for nogle måneder siden. Der er derfor blevet ansat en ny.
Ud & Se er en underskudsforretning, og det er en af grundene til, at det nu skal flytte:

»Vi har kæmpet et par år for at få bedre økonomi. Det er gået fremad, men der skal et afgørende skridt til at skabe en robust økonomi og fremtidssikre magasinet,« siger Jakob Høyer.

»Hvis bladet fortsat skal udvikle sig – blandt andet på nye platforme – så mener vi også, at det giver god mening at overlade det til et firma, der lever af at lave magasin, i stedet for til et, der kører tog,« fortæller Jakob Høyer.

Hvor har man tænkt sig at spare for at gøre magasinet mere rentabelt?

»Ligesom i andre brancher er der synergier ved at slå produktionen sammen i magasinbranchen. Der kan man nok finde nogle fordele på en anden måde, end man kan i en kommunikationsafdeling. Ligesom med bladhuse som Egmont og Bonnier,« siger Jakob Høyer til journalisten.dk.

0 Kommentarer