search

Ud i virkeligheden

Krisen i journalistbranchen slutter, når journalister holder op med at tro, at man kan producere nyheder via Twitter og Facebook.

Krisen i journalistbranchen slutter, når journalister holder op med at tro, at man kan producere nyheder via Twitter og Facebook.

En fordom, jeg ofte støder på ude i virkeligheden, er, at journalister og kommunikatører ikke kender for godt til den. Altså virkeligheden.

Det er svært at modbevise, når jeg igen og igen oplever nyheder baseret på en copy-paste fra en kendt persons feed – hvad enten det gælder Twitter, Facebook eller en personlig blog.

Get your ass out there! Det holder ikke at ønske fortsat høj løn for vores kvalitetsarbejde og så samtidig signalere, 1) at vi i virkeligheden (!) sidder og stener foran samtlige sociale medier, og 2) at man kan blive journalist ved et respekteret dagblad af at være venner på Facebook med så mange kendte danskere som muligt eller blot have 117 kendtes feeds i sin feedreader.

På den måde gør man i hvert fald én ting fuldstændigt klart over for kunderne/læserne: "Jeg – journalisten – tror ikke, at du – læseren – selv kan finde disse oplysninger på nettet."

Det er at nedgøre modtageren, hvilket er en standardfælde for kommunikatører. Det støder modtageren bort, og dermed er der ikke behov for en afsender.

Så se at få your lazy Facebook-asses out there, og mød modtageren der, hvor han og hun er. Ude i virkeligheden!
Vi ses!

– Chresten Ibsen, direktør, Chib Pressebureau

Kommentarer
1
Chresten Ibsen
04.05.14 12:16
Tak til http://xn-
Tak til http://xn--syvjournalistiskebenspnd-rdc.dk/ for at gøre noget ved tingene
Fremhævet af Journalisten

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen