Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
08:16 29.07.2021 Thomas Møller Larsen

Twitter tester nyt betalingsmodul

Det sociale medie Twitter et begyndt at teste en ny betalingsløsning, som gør det muligt at sælge ting på platformen. Modulet er lige nu tilgængeligt for en række udvalgte virksomheder i USA.

Ifølge teknologimediet TechCrunch er det et led i en strategi for at gøre Twitter til en platform for e-handel.

I februar fortalte Bruce Falck – Twitters ’Revenue Product Lead’ – om visionen på en Twitter-konference.

”Vi er begyndt at undersøge måder, hvorpå vi bedre kan understøtte handel på Twitter,” sagde han ifølge TechCrunch.

“Forestil dig, at du nemt kan opdage og hurtigt købe et nyt hudplejeprodukt eller et par trendy sneakers fra et brand, som du følger, med kun få klik,” sagde han.

For nylig løftede Twitter også sløret for betalingsløsningerne ’Super Follows’ og ’Ticketed Spaces’ – begge gør det muligt at tjene penge på sine følgere.

Twitter har også tidligere forsøgt sig med e-handel: Det sociale medie lancerede en køb-knap i 2014, som senere blev lagt i graven.

SENESTE NYT

Flere nyheder