search

TV2 taber i Højesteret

TV2 taber sag om annoncerabatter i Højesteret. En sideløbende sag kan koste tv-stationen 350 millioner kroner i erstatning.

TV2 taber sag om annoncerabatter i Højesteret. En sideløbende sag kan koste tv-stationen 350 millioner kroner i erstatning.

Sagen ved Højesteret er anlagt af de to medieselskaber SBS og Viasat, der mente, at TV2 med deres mængderabatter på annoncer misbrugte sin dominerende position på det danske Tv-marked. En anklage, Højesteret nu har givet dem medhold i. Det skriver Ritzau.

TV2 har siden starten af 90'erne givet mængderabat til annoncører – jo flere annoncer man købte, jo billigere blev. Helt tilbage i 2000 fik det daværende TV Danmark medhold i, at TV2 misbrugte sin stilling på markedet til at få flere annoncører, end de ellers ville have fået. Efter diverse anker er sagen nu kommet til et facit i Højesteret med TV2 som taber.

Sideløbende med denne sag anlagde Viasat i 2006 sag ved Østre Landsret, hvor de kræver 350 millioner kroner i erstatning for den ulovlige praksis. Erstatningssagen har afventet dommen fra Højesteret.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen