TV-producenterne frygter større krise

Finanskrisen har ramt bredt i medieverdenen, og derfor frygter tv-producenterne, at turen nu er kommet til dem. Ifølge Business.dk er tv-producenterne bange for, at det faldende annoncesalg rammer tv-stationerne hårdere og får dem at holde tilbage med opkøb af programmer.

Finanskrisen har ramt bredt i medieverdenen, og derfor frygter tv-producenterne, at turen nu er kommet til dem. Ifølge Business.dk er tv-producenterne bange for, at det faldende annoncesalg rammer tv-stationerne hårdere og får dem at holde tilbage med opkøb af programmer.

"Den usikkerhed, der gør, at tv-stationerne venter lidt med at bestille programmer, den kan vores medlemmer godt mærke," udtaler Klaus Hansen, sekretariatschef i Producentforeningen, brancheforening for tv-producenterne.

Sammen med resten af branchen følger han meget nøje udviklingen på annoncesalget.

"I den udstrækning, at stationerne er afhængige af annonceindtægter, kigger vi med bekymring på, hvordan det økonomisk går med tv-stationerne. Men der er ikke konkret udslag endnu – kun på den psykologiske side," siger han til Business.dk.

Netop de første måneder af et år er afgørende. Det er nemlig nu, at det bliver lagt fast, hvilke programmer stationerne satser på til efteråret i år og foråret næste år. Et af de selskaber, som har programmerne klar, men er usikre på, om de bliver solgt, er Metronome.

»Vi er mange, der går og venter spændt på, hvor meget de skal spare til efteråret, eller om de skal spare, og hvad det får af betydning for os,« siger Merete Mortensen, administrerende direktør i Metronome.

TV 2 bekræfter, at det lige nu er svært at spå om, hvad der sker i fremtiden.

0 Kommentarer