TV overtrumfer sociale medier i valgkampen

Danskerne foretrækker TV, når de skal finde ud af, hvem de vil stemme på. Sociale medier som Facebook er på niveau med politikerbesøg i hjemmet, viser ny undersøgelse.

Danskerne foretrækker TV, når de skal finde ud af, hvem de vil stemme på. Sociale medier som Facebook er på niveau med politikerbesøg i hjemmet, viser ny undersøgelse.

Danskerne foretrækker fjernsynet, når de skal blive klogere på, hvem de skal stemme på. Tre fjerdedele nævner TV i en undersøgelse fra KMD Analyse af hvilke medier, de søger information hos inden valget.

Det skriver Ritzau.

De cirka 1000 adspurgte har haft mulighed for at vælge mere end ét medie. Men kun 10 procent bruger hente oplysningerne via sociale medier som Facebook og Twitter. Det er ifølge Ritzau på cirka samme niveau som politikerbesøg i hjemmet.

De elektroniske medier rammer lidt over halvdelen af danskerne. Dermed lander de over de trykte medier, som lidt under halvdelen af respondenterne har valgt.

0 Kommentarer