Nichekanalerne og salget af hjemmesiden Momondo giver TV 2 et solidt overskud, men hovedkanalen er stadig dødvægt i regnskabet
Der er fremgang på næsten alle punkter i TV 2's regnskab for foråret 2010. Det skriver TV 2 i en pressemeddelelse. Alt i alt kan Danmarks største kommercielle tv-station fremvise et overskud på 170 millioner kroner. Selvom man fraregner de omkring 50 millioner kroner, TV 2 fik for at sælge rejsehjemmesiden Momondo, er overskuddet stadig en firedobling af resultatet fra sidste år.
Det er stadig nichekanalerne, der står for at fylde TV 2's pengekasse. Hovedkanalen TV 2 har klaret sig betydeligt bedre end sidste år, men kanalen har stadig et underskude på lige under 50 millioner kroner. Børneflokken i form af for eksempel TV2 Zulu og TV2 Charlie har til gengæld indbragt et overskud på over 170 millioner kroner.
TV 2's administrerende direktør Merete Eldrup mener, at det især er fremgangen i tv-reklamemarkedet, der har givet TV 2 det flotte resultat. Men det har også betydning, at der i 2011 ikke er nogen store, dyre sportsarrangementer som VM eller OL, der skal dækkes, siger hun i pressemeddelelsen.
TV 2 arbejder lige nu på at stykke ordningen sammen for abonnementsbetaling. Den nye ordning skal træde i kraft efter nytår.
1 Kommentar
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.
Derfor bør stationen igen fratages retten til at opkræve betaling for hovedkanalen fra seerne