search

TV 2 ramt af annonce-nedgang

Det trækker op til nyt økonomisk uvejr for TV 2 på grund af et faldende annoncemarked. Dermed tvivler stationen selv samt flere eksperter på, at Folketingets få måneder gamle redningsplan er tilstrækkelig til at redde stationen. Det skriver Børsen.

Det trækker op til nyt økonomisk uvejr for TV 2 på grund af et faldende annoncemarked. Dermed tvivler stationen selv samt flere eksperter på, at Folketingets få måneder gamle redningsplan er tilstrækkelig til at redde stationen. Det skriver Børsen.

Det er det faldende annoncemarked, der kan koste TV 2 et stort trecifret millionbeløb. Således faldt tv-markedet ikke mindre end næsten 20 procent i fjerde kvartal sidste år.

"Der er lagt op til et historisk dårligt år lige nu. Man kan godt forestille sig, at første kvartal falder med 15-20 procent, og selvom markedet måske bedres, kommer der under alle omstændigheder et tocifret fald i hele 2009," siger tv director Mikael Ostenfeld fra mediebureauet Carat.

TV 2's adm. direktør Merete Eldrup siger til Børsen, at redningsplanen på lang sigt er den rigtige plan, men at den på kort sigt ikke løser problemerne for TV 2. Derfor må stationen måske ud og bede om penge, siger bestyrelsesformand Lars Liebst:

»Hvis vi ikke viser os i stand til at løse det selv, så må vi bede om hjælp. Det gør Danske Bank og alle mulige andre virksomheder jo,« siger Lars Liebst.

Folketingets redningsplan er i øjeblikket til behandling i EU-Kommissionen, men det kan, som Journalisten.dk tidligere har skrevet, tage adskillige måneder endnu, før kommissionen godkender redningsplanen.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen