Endnu en af Ritzaus store kunder, TV 2, overvejer at droppe samarbejdet med Ritzau. »Vi er ikke supertilfredse med det produkt, vi får nu,« siger nyhedsdirektøren.
Ifølge Dagbladet Børsen mister Ritzau måske også TV 2 som kunde. Hvis det sker vil TV 2 følge Berlingske Media, JydskeVestkysten, Børsen og Bornholms Tidende, der i forskelligt omgang har nedtrappet samarbejdet med nyhedsbureauet.
»Vi er ikke supertilfredse med det produkt, vi får nu, så vi er interesseret i alt, hvad der sker på markedet,« lyder fra TV 2s nyhedsdirektør Michael Dyrby i Børsen.
Han vil ikke afvise at samarbejde med andre mediehuse om en konkurrent til Ritzau. For fem år siden opgav TV 2 at lave sit eget nyhedsbureau, der skulle levere til TV 2 News.
»Dengang var konklusionen, at det ville være svært at lave et konkurrerende nyhedsbureau med en sund økonomi. Men det er ikke sikkert at konklusionen er den samme i dag, blandt andet fordi det ikke længere kun er os, der er potentielle kunder,« forklarer Michael Dyrby.
Nyhedsbureauet Newspaqs direktør, Kristoffer Gravgaard, vejrer morgenluft i kraft af den seneste udvikling.
»Nyhedsbureau-markedet har hidtil været meget bundet op omkring Ritzau og interessentskabet (bureauets ejerkreds, red.), men nu er markedet pludselig blevet løsnet og er blevet meget mere levende,« siger Kristoffer Gravgaard til Børsen.
Han vil ikke oplyse om Newspaq allerede har fået nye kunder.
1 Kommentar
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.
Det er da meget forståeligt, at kunderne flygter ud af Ritzaus butik, der er jo ingen fidus i, at bringe nøjagtig de samme enslydende nyheder, som alle de andre medier også bringer.
Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen