TV 2 News haler ind på konkurrenterne

14 procent af seerne har nyhedskanalen TV 2 News som deres foretrukne nyhedskanal. 41 foretrækker TV 2 Nyhederne og 34 ser helst TV Avisen. Væksten på TV 2 News sker på bekostning af TV 2 Nyhederne.

14 procent af seerne har nyhedskanalen TV 2 News som deres foretrukne nyhedskanal. 41 foretrækker TV 2 Nyhederne og 34 ser helst TV Avisen. Væksten på TV 2 News sker på bekostning af TV 2 Nyhederne.
Selv om kun 60 procent af befolkning kan modtage nyheder fra TV 2 News, er kanalen ved at vinde solidt fodfæste blandt danske seere, skriver Børsen. Børsen Medieanalyse har for første gang spurgt til danskernes foretrukne kilder til tv-nyheder og 14 procent oplyser, at den kun fire år gamle nyhedskanal er deres favorit. Der er imidlertid stadig langt op til TV2 Nyhederne, som 41 procent foretrækker og TV-Avisen, som 34 procent helst vil se.
Ifølge analysen sidder TV 2 News i dag faktisk på 21 procent af danskernes nyhedsforbrug på tv – og det bringer NEWS på højde med TV-Avisen.

For TV 2 er problemet imidlertid, at væksten for TV 2 News sker på bekostning af TV 2 Nyhederne.
»Hvis News er super dygtige hele dagen igennem skal vi være ekstra skarpe for at seerne gider se nyheder på hovedkanalen klokken 19,« siger Michael Dyrby til Børsen.
Han tilføjer, at TV 2 Nyhederne bliver relanceret fra 1. februar for at holde på seerne – og dermed annonceindtægterne.

Målt på seernes nyhedsforbrug har TV 2 Nyhederne siden 2009 tabte mest, TV-Avisen og DR Update har også tabt seerandele, mens TV 2s regioner og TV 2 News går frem. Andelen for DR2 Udland og Deadline er uændret.

0 Kommentarer