Indtil for to år siden var hun chef for New Bizz i TV 2. Nu overtager Hanne Danielsen styringen af PR-firmaet Hill & Knowlton, hvor de hidtidige direktører stopper og sælger deres aktier.
Et af Danmarks mest kendte PR-selskaber har skiftet totalt ud i toppen. Farvel og tak til brødrene Jens Frederik Kofoed og Søren Michael Kofoed, der efter 23 år i PR-branchen nu forlader direktørposterne. Og ind med Hanne Danielsen, der hidtil har boltret sig i en noget anden boldgade.
Hanne Danielsen var således længe direktør for New Bizz i TV 2 – indtil afdelingen blev nedlagt i april 2008 som led i besparelserne på TV 2. Og før det var hun direktør for TV 2/Danmark World. Senest stiftede hun så sit eget med produktions- og kommunikationsselskabet Story Farm, der producerede indhold til flere platforme end blot lige tv-skærmen.
Men nu skal hun styre en af PR-branchens sværvægtere.
For Jens og Søren Kofoed er det farvel til et livsværk. Og det ligger de da heller ikke skjul på i deres afskedssalut:
"Vi har i mange år drevet en af Danmarks mest overskudsgivende PR-virksomheder, hvilket har været både hårdt, sjovt og udfordrende. Efter 23 år i PR-branchen har vi ønsket at prøve kræfter med nye udfordringer, og efter en længere søgeproces i markedet er det nu lykkedes at finde den rigtige kandidat til at afløse os," siger Jens F. Kofoed.
Han og broderen stiftede i 1987 PR-bureauet ABC Public Relations. Efterfølgende købte giganten WPP 51 procent af aktierne i bureauet i 2005, hvorefter det skiftede navn til Hill & Knowlton, som er verdens største PR-virksomhed med 80 kontorer i 43 lande.
WPP har nu overtaget brødrenes Kofoeds aktiepost på 29,1 procent efter en såkaldt earn-out model.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.