TV 2: Ingen penge i borgerjournalistik

TV 2s redaktionschef, Eva Rymann, tvivler på, at TV 2 kommer til at tjene penge på borgerjournalistikken på tv2.1234.dk, skriver Børsen.

TV 2s redaktionschef, Eva Rymann, tvivler på, at TV 2 kommer til at tjene penge på borgerjournalistikken på tv2.1234.dk, skriver Børsen.

»Jeg kan ikke umiddelbart se nogen forretningsmodel i det. Det er jo ikke gratis at lave 1234, og vi har heller ikke tænkt, at vi skal tjene penge på det,« siger Eva Rymann til Børsen og tilføjer, at det er en indirekte investering i udviklingen af TV 2s varemærke. »Og en direkte investering i at være i øjenhøjde med brugerne.«

Hun mener i øvrigt ikke, at journalisterne behøver føle sig truet af amatør-reporterne.

Det er dog ikke alle, der har så lidt tiltro til de økonomiske muligheder i borger- og brugerjournalistik.  Ifølge Center for Citizen Media i Californien og dets grundlægger Dan Gillmor har mediehusene mulighed for at gøre inddragelsen af borgerne til en god forretning ved at tage betaling for blogging eller medlemskab, tilknytte andre programmer eller sælge merchandise og annonceplads.

0 Kommentarer