search

TV 2 glæder sig over product placement

Som en del af medieforliget må danske tv-stationer fremover tage penge for såkaldt product placement, som længe har stået på direktør Merete Eldrups ønskeseddel.

Som en del af medieforliget må danske tv-stationer fremover tage penge for såkaldt product placement, som længe har stået på direktør Merete Eldrups ønskeseddel.

Vi kender det fra store Hollywood-film, men nu bliver det måske hverdag i dit tv også. Fremover må danske tv-stationer modtage penge for at placere bestemte varemærker i udsendelserne. Det kaldes product placement og har hidtil været forbudt i Danmark.

Det har hele tiden været tilladt at placere kendte varemærker i udsendelserne, men efter gårsdagens medieforlig må tv-stationerne altså nu kræve penge for det også. Det glæder TV 2's direktør, Merete Eldrup.

»Det er godt, at vi nu kan tjene penge og lave bedre programmer eller købe dem billigere,« siger Merete Eldrup til politiken.dk.

Du kommer dog fortsat til at kunne nyde en god film uden afbrydelser på TV 2. Regeringens medieforlig ændrer nemlig ikke på, at det stadig er ulovligt at afbryde udsendelser med reklameblokke.

De licensfinansierede tv-stationer DR og TV 2 Regionerne må fortsat ikke benytte sig af product placement.

De nye regler for product placement træder i kraft sammen med det nye medieforlig i 2011.

Kommentarer
2
Michael Bernhard
29.09.11 08:34
Re: TV 2 glæder sig over product placement
Mediapartners åbnede i 2011 og har allerede nu lavet store aftaler til Dansk film og TV.
Du kan læse mere om product placement i Danmark på www.productplacement.nu.

MVH
Michael Bernhard
Mediapartners 
Fremhævet af Journalisten
Pierre Bennorth
31.05.12 09:56
Re: TV 2 glæder sig over product placement

Vi tog konsekvensen af medieforliget for 2011-2014 og købte navnet www.SkjultReklame.dk allerede den 26. maj 2010. I oktober samme år gik vi i luften på nettet og har siden udviklet konceptet med filmstøtte til producenter i form af Crowdfunding. Dermed får publikum mulighed for at få indflydelse på hvilke produktioner der går videre til et sponsorcenter med product placement for erhvervslivet. Se eksempel på et SponsorCenter her: Blodbrødre.

Med venlig hilsen, Initiativtager Pierre Bennorth

Fremhævet af Journalisten

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen