Det danske spilmarked bliver liberaliseret, og det betyder, at TV 2 kan tjene penge på at reklamere for andre end Danske Spil. Det har hidtil været forbeholdt de udenlandske konkurrenter fra TV3 og SBS.
I går besluttede Europa-Kommissionen at nikke ja til, at Danmark kan liberalisere spilleloven. Det kan få stor betydning for flere danske medier, fordi de fremover kan annoncere for andre udbydere end Danske Spil.
Et af de medier, der venter sig store nye indtægter, er TV 2. Spilreklamerne har hidtil været lukket land for TV 2, imens konkurrenterne TV3 og SBS TV, der har adresse i Storbritannien, har været underlagt andre regler og derfor frit har kunnet sende reklamerne.
TV 2's kommercielle direktør, Flemming Rasmussen, siger til Mediawatch, at kanalen forventer et tocifret millionbeløb i ekstra omsætning.
»Det er et meget svært marked at få overblik over. Vi vil selvfølgelig gå efter at få vores fair share, men hvor meget det vil betyde omsætningsmæssigt er svært at sige. Vi har gjort nogle beregninger på området og ser et potentiale for en ekstra tocifret millionomsætning, men om det hedder 20 eller 30 millioner eller mere eller mindre, ved vi ikke,« siger Flemming Rasmussen.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.