Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
12:41 04.01.2023 Sebastian Goos

TV 2 erkender ny fejl om skjult reklame

TV 2 erkender ny fejl om skjult reklame

TV 2

Jyllands-Posten har endnu en gang dokumenteret, at en virksomhed har fået adgang til eksponering i et af TV 2’s redaktionelle programmer.

Denne gang drejer det sig om, at TV 2 og gps-virksomheden Garmin i årevis har samarbejdet om en Garmin-radar, der har været monteret på taget af TV 2 Vejrets vejrbil, som fungerer som blikfang, hvis TV 2 sender vejrudsendelser rundt omkring i Danmark.

TV 2 erkender over for Jyllands-Posten, at radaren har været udlånt af Garmin, og at den ikke har været i funktion, men blot fungeret som ”styling på vejrbilen”, da den viste sig ikke at kunne levere vejrdata.

Desuden kaldes det en fejl, at seerne ikke er blevet gjort opmærksomme på sponsoratet:

”Det er en fejl, og det har vi rettet op på ved at fjerne radaren,” lyder det i en skriftlig kommentar til Jyllands-Posten fra TV 2 Vejrets redaktionschef og vært, Peter Tanev.

SENESTE NYT

Flere nyheder