Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right

TV 2 er tilfreds trods fald i reklameindtægter

TV 2 har tabt hver tiende krone i reklameindtægter, alligevel siger finansdirektør Carsten Topholt, at regnskabet er ”tilfredsstillende” i forhold til deres forventninger.

Det skriver MediaWatch på baggrund af broadcasterens kvartalsregnskab.

TV 2’s samlede omkostninger er faldet med knap en procent i forhold til 2022, og tabet af reklameindtægter kommer derfor som følge af frafaldet af tv-kunder og tilbageholdende annoncører.

”Jeg er realistisk optimistisk, vil jeg sige. Realist omkring, at det kræver en reaktion fra os, når danskerne skifter medieforbrug,” siger  finansdirektør Carsten Topholt til MediaWatch.

TV 2 har tilkæmpet sig en førende position på det digitale mediemarked med TV 2 Play, der i dag har 1 million abonnenter, og TV2.dk, der kan tilskrive sig 1,4 million daglige besøg.

SENESTE NYT

Flere nyheder