‘Troløs tøjte’ forlader Magasin K

Dennis Christiansen, redaktør på kommunikationsbranchens blad Magasin K, søger nye udfordringer. Magasinets fremtid er endnu uvis.

Dennis Christiansen, redaktør på kommunikationsbranchens blad Magasin K, søger nye udfordringer. Magasinets fremtid er endnu uvis.

Dennis Christiansen har i halvandet år stået i spidsen for kommunikationsbladet Magasin K, men hvis bladet fortsætter efter nytår, bliver det ikke med ham ved roret. Han har søgt nye græsgange hos rådgivningsfirmaet COWI, hvor han skal stå i spidsen for medarbejderbladet og magasinet 360.

»Jeg er en troløs tøjte – forstået på den måde, at jeg går derhen, hvor folk har ambitioner om at lave de bedst mulige blade. Så når folk kommer med så store ambitioner, som COWI har gjort, så slår jeg til. Deres målsætninger og ressourcer ligger langt over, hvad den kommercielle branche kan præstere lige i nu,« siger Dennis Christiansen til Journalisten.dk

Dennis Christiansen blev ansat som redaktør på Magasin K i januar sidste år. Han havde allerede solid redaktørerfaring fra bladene Frikvarter, Chili og M!, og med posten som redaktør hos COWI gør han nu sin entré i erhvervslivet.

»Jeg skal fortsætte linjen på COWI's to blade og forfine udtrykket. En vigtig del af udviklingsarbejdet er allerede gjort, men enhver magasinmand- og kvinde ved, at det tager mange udgivelser at ramme det helt rigtige format.«

Dennis Christiansen vil også være redaktør, når de foreløbigt sidste to numre af Magasin K skal udgives i løbet af efteråret. Han har været enormt glad for at arbejde med bladet, der har udfyldt en vigtig rolle i branchen, siger Dennis Christiansen.

»Jeg var glædeligt overrasket over, at DJ overhovedet lavede Magasin K. Kommunikationsbranchen manglede i den grad et blad, der tog faget seriøst som særområde. Kommunikationsfolk kommer mange forskellige steder fra, men de er stadig en homogen faggruppe, der har en fælles faglig identitet. Derfor håber jeg, at bladet får lov til at fortsætte.«

Det er endnu usikkert hvordan fremtiden ser ud for bladet. Hovedbestyrelsen i Dansk Journalistforbund stikker hovederne sammen til november for at diskutere, hvad der skal ske med bladet for kommunikationsbranchen efter nytår. Det har tidligere været på tale, at Dansk Journalistforbund skulle lave et såkaldt mediehus, hvor fagbladet Journalisten og Magasin K kunne samles under ét tag.

0 Kommentarer