Champions League

Trods sure fans og kritik: EB glad for at skabe ’gigantisk foldboldfest’

Ekstra Bladet afviser at betale penge tilbage til utilfredse fodboldkunder, som dog kan få tre måneders gratis adgang til Ekstra Bladet+

Mange danske fodboldfans jublede, da de danske mestre fra FC København i aftes spillede sig videre i Champions League-kvalifikationen efter forlænget spilletid og straffespark mod det tjekkiske hold Sparta Prag.

Men det var ikke kun jubel alt sammen.

For flere kunder oplevede store problemer på Ekstra Bladet+, hvor kampen blev sendt.

Ifølge Signe Skarequist, der er kommerciel direktør hos Ekstra Bladet, oplevede kunder problemer med at logge ind før kampen og i pausen. Alle kunder kunne dog se kampen, da den blev fløjtet i gang, lyder det.

”Der var problemer med login-systemet på grund af den store interesse. Vi fik bugt med nogle børnesygdomme og har fået nogle læringer af det.”

”Vi er glade for, at vi formåede at skabe en gigantisk fodboldfest og afvikle et event, vi aldrig har formået før,” siger hun.

Kunder får ikke penge tilbage

Hos Ekstra Bladet gav man adgang for alle til at se kampen – også ikke-betalende kunder – kortvarigt i første halvleg, samtidig med at man kæmpede med at få login-systemet til at virke.

Ifølge den kommercielle direktør drejede det sig om en lille del af første halvleg.

Det fik flere kunder til at skrive på det sociale medie X, at de ville have pengene tilbage, men det kommer ikke til at ske.

”Vi er enormt kede af, at nogen har haft en dårlig oplevelse. Selvfølgelig er vi det. Det fylder selvfølgelig meget på sociale medier, og vi er i tæt dialog med de kunder, som mener, de har fået en dårlig oplevelse,” siger Signe Skarequist.

Som et plaster på såret kan utilfredse kunder henvende sig til Ekstra Bladets kundeservice og få tre måneders gratis adgang til Ekstra Bladet+, forsikrer hun.

”Jeg ville da lyve, hvis jeg sagde, at vi ikke er trætte af, at der var de her børnesygdomme. Når det er sagt, så kan det på ingen måde sammenlignes med de nedbrud, vi tidligere har haft på vores site,” lyder det fra Signe Skarequist.

0 Kommentarer