Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
08:32 27.09.2021 Lasse Loch Davidsen

Tre techgiganter står for 42 procent af annonceomsætning i Danmark

En ny rapport fra Kulturministeriet fastslår, at alene Facebook, Google og Linkedin tager 4 ud af 10 kroner på det danske mediemarked. Det skriver Politiken.

I den netop offentliggjorte rapport fremgår det, at de tre techgiganter står for 42 procent af den samlede danske annonceomsætning i 2020. Det er en stigning i forhold til året før, hvor andelen lå på 38 procent.

Udviklingen presser de danske mediehuse, som gradvist taber annonceindtægter til de udenlandske techgiganter, fortæller Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier, til Politiken:

”Medierne arbejder på at kigge på deres forretningsmodeller. Men vigtigst er det nok, at der politisk kommer fokus på det her.”

SENESTE NYT

Flere nyheder