New Media Days er en succes, endnu inden festivalen er gået i gang. Billetterne forsvandt lynhurtigt, og ventelisten er lang. Ifølge projektchefen er årsagen, at nye medier er blevet allemandseje, og medierne ønsker inspiration.
Nej. Ordet er yderst brugt af New Media Days projektleder Rebecca Pruzan. Hun har været nødt til at give mange afslag, siden festivalen blev udsolgt.
»Jeg bliver konstant ringet op af mediefolk, kolleger og venner, som ikke har nået at melde sig til New Media Days. Men jeg er desværre nødt til at sige nej. Også til mine venner,« siger Rebecca Pruzan til Journalisten.dk.
Årsagen til populariteten er ifølge Rececca Pruzan, at nye medier er blevet allemandseje.
»Lige nu bruger alle mennesker de nye medier. Selv min mor er på Facebook, og derfor er der et ekstremt potentiale i nye medier. Selv om New Medias-konceptet er det samme som sidste år, så har nye medier været i en rivende udvikling, og jeg håber, at New Media Days kan bruges som inspiration til at udvikle nye medier,« forklarer Rebecca Pruzan.
Selv om hun ikke er meget for at pege enkelte programpunkter ud, skyder hun på, at en af trækplastrene formentlig er amerikanske Peter Leydan, som netop er stoppet som direktør for tænketanken 'New Politics Institute'. Han skal tale om, hvordan nye medier har ændret den amerikanske politik. Ifølge Rebecca Pruzan er emnet mere end aktuelt med mindre end en måned til det amerikanske valg. Andre sessioner, som vil kunne inspirere deltagerne, er:
1) Tyler Brûlé, som vil forklare, hvordan det er muligt for gamle medier at forblive relevante i en verden fuld af nye medier.
2) Mød folkene bag de tre største danske internetsucceser, WatAgame, TDC og MyC4.
3) Rasmus Bech Hansen, vil gøre deltagerne klogere på, hvordan vejen til succesfuld branding bliver banet.
Se hele programmet for New Media Days-konferencen her
Læs også: 10 nye asiatiske medietrends.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.