search

To bud i konkurrencen om den nye radiostation

To konkurrenter har budt på Danmarks nye landsdækkende radiokanal: Berlingske Media sammen med SBS Radio på den ene side, og folkene bag Radio 100 FM på den anden. Nu skal en såkaldt skønhedskonkurrence afgøre, hvem der vinder.

To konkurrenter har budt på Danmarks nye landsdækkende radiokanal: Berlingske Media sammen med SBS Radio på den ene side, og folkene bag Radio 100 FM på den anden. Nu skal en såkaldt skønhedskonkurrence afgøre, hvem der vinder.

Danmark skal have en ny radiokanal, der skal nå ud til alle danskere, både på FM-bånd og som digital radio. Og i dag var der deadline for at komme med sit bud på den nye kanal.

Det har tre store danske mediespillere gjort – med to på den ene side, Berlingske Media og SBS Radio, imod New Radio på den anden, der blandt andet er folkene bag Radio 100FM.

Styrelsen for Bibliotek og Medier har netop offentliggjort alle bud, efter tidsfristen blev overskredet i dag klokken 12.

Selvom der kun er indkommet to bud, er der erfarne folk inden for kommerciel radio på begge sider. Konkurrencen om den nye radiokanal bliver afgjort senest den 24. juni i år.

Læs også: Berlingske vil lave spritny radiokanal med SBS

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen