Tim Frank Andersen: Kommunikationen bør nytænkes

Al for meget kommunikation i Danmark taler til øjnene og ikke til hjertet. Det mener kommunikationsekspert Tim Frank Andersen, som mener virksomhederne bør gå i direkte dialog med brugerne.

Al for meget kommunikation i Danmark taler til øjnene og ikke til hjertet. Det mener kommunikationsekspert Tim Frank Andersen, som mener virksomhederne bør gå i direkte dialog med brugerne.

I et interview med Berlingske Business argumenterer Tim Frank Andersen for, at man dropper den klassiske envejskommunikation. Slut med simpel budskabsorienteret markedsføring. Slut med annoncer i dagblade og reklameblokken på tv. I stedet skal man gå i dialog med brugerne og skabe en loyalitetsfølelse. 

»Virksomhederne bliver nødt til at vende tankegangen på hovedet og begynde at tænke på kommunikation fra brugernes synsvinkel,« siger han til avisen og tilføjer:

»Man må tænke mere som medievirksomheder. Altså om der er nogen i den anden ende, der gider læse det, man skriver, og om de får noget ud af det. Og man skal arbejde med indholdet på flere platforme, for almindelige hjemmesider rykker bare ikke længere,« udtaler Tim Frank Andersen.

1 Kommentar

Michael Bjørnbak Martensen
4. JANUAR 2011
Re: Tim Frank Andersen: Kommunikationen bør nytænkes
Spændende at se, at reklamebranchen nu også er kommet med på journalisten.dk