Digitale svindlere er igen i gang med at misbruge store mediers brands i falske annoncer på sociale medier.
Denne gang er det TV 2’s logo, der ifølge mediet Markedsføring bliver brugt til at promovere et mobilspil. I reklamevideoen er det en falsk tv-vært med øresnegl og jakkesæt, der læser en nyhed om mobilspillet op, mens nyhedsbannere kører over skærmen med TV 2’s logo i hjørnet.
”Det er naturligvis noget, vi tager meget alvorligt og anmelder til Nordic Content Protection med det samme. Men det er desværre hverken første og nok heller ikke sidste gang, vi ser dette, og vi kan kun håbe på, at de udenlandske platforme vil fokusere mere på deres kvalitetskontrol,” skriver TV 2-jurist Louise Rødgaard til Markedsføring.
Det er langtfra første gang, svindlere bruger tv-stationer og tv-værter i deres fupannoncer. Cecilie Frøkjær har for eksempel været misbrugt i en reklame for et slankemiddel, og ’Luksusfælden’-vært Jan Swyitz i en reklame for økonomisk rådgivning til unge.