Supermarkedskæden SuperBest prøver nu en utraditionel kommunikationsstrategi. Butikskæden vil blogge kundernes tillid tilbage.
SuperBest har været hårdt ramt at udsendelserne i DRs Kontant, der viste, at slagterafdelingerne i stor stil solgte gammelt, ompakket kød.
For at genoprette tilliden til kunderne har SuperBest nu lanceret en blog, hvor forbrugerne kan stille spørgsmål og komme med kommentarer.
Bloggeren Søren Storm Hansen, der skriver om digitale medier og kommunikation, er dog ikke begejstret for bloggen.
"Bloggen er ikke gennemtænkt, og det er helt klart, at ledelsen i SuperBest ikke har nogen erfaring med at blogge," skriver han på sin blog Dseneste.
Søren Storm Hansen mener, at SuperBest er for ufokuserede i kommunikationen. Ledelsen burde skrive flere vinklede indlæg selv i stedet for at lade det være op til kunderne.
SuperBests blog kan læses her.
1 Kommentar
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.
Som artiklen anfører, er det nyt for SuperBest at have en blog. Derfor har vi naturligvis tænkt meget over, om det var en god idé. Og derfor har vi selvfølgelig rådført os med forskellige folk, som ved noget om det – og på den baggrund skabt den blog, vi synes passer bedst til os. Vi er meget bevidste om, at der findes andre måder at gøre det på – og vi lytter altid gerne til andres ideer til, hvad vi kan gøre bedre.
Vores blog er ikke sat i verden for at vinde kommunikationspriser – og det kan vi så forstå, at vi næppe heller gør. Vores blog skal være én af de måder, vores kunder kan komme i dialog med os på. Telefonen og mailen er nogle af de andre. Og så ikke mindst den direkte dialog i de enkelte lokale butikker, hvor kunderne handler – og hvor langt de fleste problemer bliver løst.
Nu har vi lanceret bloggen og oplevet både konstruktiv debat og direkte tale. På den baggrund vil vi hele tiden udvikle bloggen og give den det liv, den skal have.
Helle AndersenKommunikationsansvarlig, SuperBest