Streamingforbruget i andet kvartal af 2023 er vokset med 12 procent i forhold til samme periode sidste år.
Det viser en ny rapport, som TV 2 har lavet på baggrund af målinger fra analyseselskabet Nielsen.
I andet kvartal 2023 udgør danskernes streamingforbrug 68 minutter dagligt, og det skyldes især brugere over 50 år.
”Det er brugerne over 50 år, der driver fremgangen, særligt blandt de 61-70-årige og de 71+-årige, hvor forbruget stiger med henholdsvis 39 procent og 65 procent, forklarer Nanna Maria Bock Jeppesen, analysekonsulent hos TV 2 Data & Insight i en pressemeddelelse.
For danskere i alderen 3-50 år ligger forbruget i andet kvartal 2023 stort set på niveau med samme periode sidste år.
I første halvår af 2023 lander det gennemsnitlige daglige streamingforbrug på 73 minutter per dansker, hvilket er 10 minutter højere end første halvår af 2022.
Indhold fra public service-udbyderne TV 2 og DR står for 49 procent af det samlede streamingforbrug i 2023.