Store vækstkrav presser Mediawatch

Det nyligt relancerede Mediawatch, der skriver om alt fra annonceforbrug og markedsandele til læsertal, slås med usunde nøgletal, skriver Dagbladet Børsen. Chefredaktør Ole Nørskov svarer: "Jeg væmmes over Børsen".

Det nyligt relancerede Mediawatch, der skriver om alt fra annonceforbrug og markedsandele til læsertal, slås med usunde nøgletal, skriver Dagbladet Børsen. Chefredaktør Ole Nørskov svarer: "Jeg væmmes over Børsen".

Ifølge Dagbladet Børsen belastes Mediawatch af store investeringer og en fordobling af medarbejderstaben i 2008, som samlet giver et underskud på 2,5 mio. kr.

Websitet ejes delvist af JP/Politikens Hus (60 pct.) og delvist af A-pressen (40 pct.), og nu vil hovedejeren have valuta for de investerede penge, skriver Børsen:

»Da vi overtog Mediawatch sidste år, var planen at gøre sitet bredere, så det økonomiske grundlag kunne blive større. Ellers var vi ikke interesseret i at drive det. 2009 skal give overskud, og derfor skal vi op på en omsætning på fem millioner kroner. Det er jeg klippefast i troen på, at vi når; alt går i hvert tilfælde efter planen lige nu,« siger direktør på Jyllands-Posten Klaus Høeg-Hagensen til Dagbladet Børsen.

Mediawatchs minoritetsaktionær er mere fortrøstningsfuld:

»Det er ikke unormalt, at der er underskud i en nystartet virksomhed. Mediawatch behøver ikke høje tal på bundlinjen, men vi tror da, at det bliver en god forretning, og at Mediawatch bliver et økonomisk stjerneskud. Ellers ville vi da ikke eje en andel,« siger Bjarne Salomonsen, der er administrerende direktør for A-pressen.

Kontaktdirektør Ulrik Drejsig fra OMD tvivler dog på, at Mediawatch kan indfri de ambitiøse forventninger, som Jyllands-Posten stiller:

»Jobmarkedet er crashet, og det er traditionelt en af de største indtægtskilder for sites som Mediawatch, så det bliver svært at hente op til 3 mio. kr.,« siger kontaktdirektør Ulrik Drejsig fra OMD til Børsen. Han tror heller ikke, at Mediawatch kan øge antallet af abonnenter langt ud over de nuværende.

Et samarbejde mellem Mediawatch og Huset Markedsføring, der udgiver fagbladet Markedsføring og står bag Markedsforing.dk, har i øvrigt været diskuteret parterne imellem. Men foreløbig har møderne været af rent orienterende karakter.

Adm. direktør og chefredaktør på Mediawatch Ole Nørskov kommenterer i dag artiklen i Børsen med følgende overskrift: "Jeg væmmes over Børsen". Ifølge Ole Nørskov er historien i Børsen skrevet "helt uden hensyntagen til sandhedsværdien".

Kommentaren kan læses her:  

 

(senest opdateret 10:56)

1 Kommentar

Ole Nørskov
19. NOVEMBER 2008
Jeg væmmes over Børsen

Læs mit blogindlæg om Børsen-artiklen her: http://mediawatch.dk/blogindlaeg/jeg-vaemmes-over-boersen

Ole Nørskov, chefredaktør, MediaWatch