Der er rift om pladserne på Mediehøjskolen. I år modtog uddannelsesstedet således 1.132 ansøgninger til blot 140 pladser – en stigning på 21 procent i forhold til sidste år.
Fagene Kreativ Kommunikation og Interaktivt Design er der særlig stor konkurrence om. I alt 790 har søgt om optag på de to linjer, der hver har plads til blot 20 studerende. Det oplyser Mediehøjskolen (tidligere Den Grafiske Højskole) på sin hjemmeside.
Størst vækst i antallet af ansøgere har TV- og Medietilrettelæggeruddannelsen oplevet med 221 ansøgninger til 40 pladser.
I 2007 var Mediehøjskolen blandt de skoler under Den Koordinerede Tilmelding, som måtte afvise flest ansøgere, hvilket også ser ud til at blive tilfældet i år.
Medieuddannelser er generelt populære blandt de uddannelsessøgende.
Dog melder Journalisthøjskolen i Århus om en stabilisering af antallet af ansøgere. Det faldt dog i år svagt fra 1.192 til 1.110.
Center for Journalistik ved Syddansk Universitet har oplevet et mere drastisk fald. Kun 264 håbefulde søgte om optagelse mod 368 i 2007.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.