Coronakrisen har givet flere deltagere til arrangementerne i specialgruppen DJ Kommunikation. Det fremgår af bestyrelsens beretning, som blev fremlagt ved en virtuel generalforsamling onsdag.
I alt havde DJ Kommunikation ved årsskiftet gennemført ét fysisk oplæg og 19 webinarer med gennemsnitligt 94 deltagere per webinar.
”Ambitionen om at dække et større geografisk område er til dels gjort nemmere af corona, da alle årets arrangementer på nær ét er blevet gennemført som webinarer – med stor succes. Det har bevirket, at arrangementerne har været tilgængelige for alle medlemmer uanset deres geografiske placering,” hedder det i beretningen.
Interessen var dog størst i foråret 2020, hvor der i gennemsnit var 135 deltagere per webinar. I efteråret 2020 faldt tallet til 30 deltagere per webinar.
”En del af forklaringen skal formentlig findes i corona-fatigue og en mindre grad af hjemmearbejde og dermed mindre fleksibilitet til at deltage i webinarer i løbet af arbejdsdagen.”
Ny formand i gruppen er Nikolaj Søndergaard.