Stor interesse for nye uddannelser på DMJX

To nye uddannelser med fokus på henholdsvis fotografisk og visuel kommunikation og en helt ny kommunikationslinje på DMJX har trukket store ansøgertal.

To nye uddannelser med fokus på henholdsvis fotografisk og visuel kommunikation og en helt ny kommunikationslinje på DMJX har trukket store ansøgertal.

Den nye linje i Fotografisk Kommunikation på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX) kan melde om imponerende stor tilslutning. I al thar skolen modtaget over 200 ansøgninger til den nye uddannelse, der kommer til at høre hjemme på Mediehøjskolen i København. Det skriver DMJX i en pressemeddelelse.

Uddannelsen er rettet mod Reklame- og kommunikationsbranchen, og har udgangspunkt i visuel og grafisk kommunikation. De 200 ansøgere skal barberes ned til 20 studerende, der starter på uddannelsens første hold til september.

Der har også været stor interesse for den nye kommunikationslinje på DMJX, hvor der indtil videre er næsten 200 ansøgere til 50 pladser.

DMJX blev ellers kritiseret fra flere sider på grund af skolens hvervekampagne til den nye uddannelse. Studerende og kommunikationsfolk var sure over mottoer som "Professionsbachelor i lusk" og "Statsautoriseret skiderik", der prydede busreklamer og plakater.

Men det har altså ikke afskrækket ansøgerne.

0 Kommentarer