Specialmediernes annoncesalg rammer status quo i første halvdel af 2012, viser de seneste tal. Året startede ellers godt, men de seneste tre måneder har trukket salget ned på samme lave niveau som sidste år.
Det så ellers rigtig godt ud. De første tre måneder af 2012 viste en fremgang i salget af annoncer hos specialmedierne. Men de næste tre måneder har vist en tilbagegang – og samlet set betyder det, at specialmedierne ikke har haft et bedre annoncesalg i årets første halvår end sidste år.
Indekstallet for annoncesalget i første kvartal i år var 105, hvor indeks 100 vel at mærke markerer det relativt lave niveau for 2011. Men indekstallet for andet kvartal er 94, og altså noget dårligere end sidste års resultat for samme periode.
Tallene fremgår af Annoncebarometeret, som Danske Specialmedier har etableret for at give et nogenlunde præcist indtryk af annonceudviklingen i branchen.
Der er til gengæld stor forskel på specialmediernes brancher. "Offentlig virksomhed og undervisning" kan både i første og andet kvartal af 2012 notere fremgang, mens især "Sundhed og forsorg" har haft et hårdt første halvår.
Du kan se flere detaljer om specialmediernes annoncesalg på Annoncebarometeret her.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.