search

Specialmedierne bløder (også) annonceindtægter

Ikke overraskende har annonceindtægterne været nedadgående for også specialmedierne i årets første tre måneder. Barometeret lå i indeks 73 sammenlignet med samme kvartal året før, viser annoncebarometeret fra brancheforeningen Danske Specialmedier.

Ikke overraskende har annonceindtægterne været nedadgående for også specialmedierne i årets første tre måneder. Barometeret lå i indeks 73 sammenlignet med samme kvartal året før, viser annoncebarometeret fra brancheforeningen Danske Specialmedier.

Dermed er situationen blevet rigtig skidt for specialmedierne, vurderer Danske Specialmedier.

"Situationen er dermed gået fra skidt til værre igennem de seneste tre kvartaler. Traditionelt er specialmediernes reaktion på konjunkturer let forsinket sammenlignet med andre mediegrupper, hvilket afspejles i det aktuelle annoncebarometer. Kommentarerne fra markedet er, at stillingsannoncering er kraftigt reduceret," skriver Danske Specialmedier.

Specialmediernes tekstsideannoncer er ligeledes ramt af, at annoncørerne er forsigtige i forhold til annoncering og reklame, og det betyder, at der ikke bliver lavet mange langvarige aftaler. I stedet skal bladenes annoncesider fyldes nummer for nummer.

Men der er også lidt tegn på lys i mørket for specialmedierne, skriver Danske Specialmedier:
"Fra den positive side tæller, at der hos annoncørerne primært er fokus på målrettet og direkte salgsrelateret indsats, hvor nichemedier fylder forholdsvis meget."

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen